Colletshops Leverings- og handelsbetingelser

Dine personlige oplysninger:

Vi overholder nøje databeskyttelsesloven (GDPR) og beskyttelsen af dine personlige oplysninger. Dette indebærer bl.a. at oplysninger om dig ikke kommer uvedkommende i hænde.

Fortrydelse:

Hvis du fortryder køb af et produkt hos colletshop.dk, får du pengene tilbage, når varen er returneret. Det gælder dog ikke for forgængelige varer. Ved fortrydelse skal du blot sende kontaktformularen til colletshop@collet.dk senest 14 dage efter, at du har modtaget din vare.

Reklamation:

Vi giver 2 års reklamationsret på alle produkter (det kan naturligvis ikke lade sig gøre ved forgængelige varer, f.eks. juletræer). Opdager du fejl, så klik hurtigst muligt på ”Kontakt” i menuen på startsiden, og skriv så præcist du kan, hvad der er galt. Og send gerne et billede, der viser fejlen.  Så kvitterer vi for modtagelsen og fortæller, hvad der videre skal gøres ved den defekte vare mht. evt. reparation, refusion, ombytning og transport.

Betaling:

Betaling sker forud med Dankort, Visa/Dankort, Visa eller Mastercard eller vha. MobilePay på mobiltelefonen.

Til offentlige virksomheder sender vi en særskilt, elektronisk faktura via det offentlige net. De offentlige virksomheder  betaler gennem det offentlige, digitale netværk ved at oplyse deres EAN nummer til os under bestillingsprocessen.

Levering af varer:

Vi bruger et fragtfirma til at levere varerne til dig. Fragten er betalt på forhånd. Leveringstiden er en uge fra betalingstidspunktet, medmindre vi anfører kortere leveringstid, når du bestiller varen. Vi sender  leveringsbekræftelser via e-mail. Varen leveres til den nærmeste hoveddør på gadeniveau både i etageejendomme og huse, medmindre der foreligger en email med en særaftale om indbæring af varer i boligen eller underskrivelse af en kvittering for leverancen (begge dele kræver jo tilstedeværelse af en person). Særaftalen indebærer, at vi mod et særligt honorar  leverer varerne i et særligt tidsinterval på en given dato, hvor vi bærer varerne, herunder et juletræ ind i boligen. Drejer det sig om et juletræ, sætte vi det også op, hvis købet omfatter en juletræsfod. Her kan modtageren også kvittere for modtagelsen. .

Afhentning af varer:

Har du betalt for afhentning af et juletræ efter jul, sender vi i uge 1 efter jul en email til dig om, hvilken dato vi kommer, og på hvilket tidspunkt træet senest skal stilles på præcis det sted, hvor vi leverede det inden jul. Ved ”indbårne” træer sættes træet dog uden for døren til boligen. Står træet der ikke til tiden, kan vi desværre ikke tilbyde at komme igen.

Afhentning af træer i potte til genplantning: 

Har du betalt for genplantning af et pottetræ, bestemmer vejr og jordbund, hvornår dette kan ske. Så snart tidspunktet er gunstigt, sender vi dig efter jul en email med en afhentningsdato med det seneste tidspunkt, hvor træet skal stå klar. Du stiller bare træet på præcis det samme sted, hvor vi leverede træet til dig inden jul, så henter vi og genplanter. Står træet der ikke til tiden, kan vi desværre ikke tilbyde at komme igen.

Ophavsret:

Indholdet på vor hjemmeside er vor ejendom og er beskyttet af lovgivningen. Hvis nogen bruger nogen som helst del af vor hjemmeside uden skriftlig godkendelse fra os, kan vedkommende straffes efter den gældende lovgivning.